duminică, 23 iunie 2013

"Ataci familia!"

Sectele religioase promoveaza in randul membrilor ideea ca reprezinta o familie. Membrii sunt frati si surori si esti responsabil in fata lor pentru deciziile tale, comportamentul tau si pentru ceea ce ajungi sa declari public. Vor sa aiba siguranta ca sunt protejati in interiorul bisericii. Nu vor accepta "tradarea" unuia "de-al lor"!

La scurt timp dupa ce mi-am exprimat primele indoieli public, am primit primul repros: "Ai inceput sa ataci biserica!". Persoana care mi-a adresat reprosul imi era apropiata. M-am simtit ca un tradator. Am considerat ca am facut ceva grav si nepermis.

Nu am avut atunci intentia de a ataca biserica. Intr-o situatie a trebuit sa aleg intre a face un bine unui om si a respecta doctrina bisericii. Si am scris pe un blog concluzia. Daca vrei sa faci bine unui om, uneori trebuie sa contrazici dogma bisericii.

Acel articol a deranjat un cititor. El s-a adresat "grupului de conducere" al bisericii. "Liderul principal" nu a dorit sa ia atitudine insa zvonul s-a raspandit prin biserica. Cel care a citit articolul s-a legat strict de ceea ce intelegea din articol. Fara sa-mi ceara "explicatii" a raportat problema bisericii!

"Fratii" au tinut sa-mi precizeze ca biserica este o familie. Mi s-a adresat reprosul "Ataci familia!".

Daca vrei sa critici secta din care faci parte, nu iti spun sa nu faci asta ci te sfatuiesc ca inainte de a face asta sa te asiguri. Ai nevoie de un grup suport in afara sectei inainte ca "represaliile" sa inceapa. Dreptul la libera exprimare il ai garantat prin lege dar legea nu te protejeaza de un atac "psihologic". Faptul ca esti membru in acea secta, ofera autoritate "fratilor" pentru a actiona cum considera ei ca este mai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu